Makluman

blog ini adalah backup kepada blog http://umbhululangat.blogspot.com/ . Tujuannya adalah sebagai persedian sekiranya berlaku apa-apa perkara yang tidak dingini diblog asal. Untuk tujuan pautan atau sebagainya, anda boleh klik url blog seperti diatas. Terima kasih.

Monday, April 23, 2012

Antara Manifesto Terbaik PAS Untuk PRU13




Mengapa pembinaan kuil pula yang mereka utamakan?

Sudah terlalu banyakkah masjid yang PAS bina untuk kemudahan umat Islam beribadah hingga keutamaan kini diberikan untuk membina kuil-kuil pula?

Walhal kita semua tahu, kebanyakan masjid-masjid yang ada dinegeri yang kini mereka kuasai rata-ratanya dibina semasa UMNO mentadbir negeri-negeri tersebut.

Aneh! Mereka cukup keberatan dan amat berkira untuk membina sebuah masjid. Tapi sikap keberatan dan berkira itu hilang begitu sahaja apabila ianya melibatkan pembinaan rumah ibadat penganut-penganut agama lain.

Itulah PAS. Cakapnya tidak pernah serupa bikin.

Dalam perlembagaan Parti Islam Se-Malaysia atau ringkasnya disebut PAS (walaupun sepatutnya disebut PIS), dasar mereka ialah Islam manakala seruan PAS pula ialah Allahuakbar.

Horas! yakin rakan-rakan pembaca sekalian tidak ada masalah dengan dasar dan seruan PAS itu. 
Yang jadi masalah ialah apabila dasar dan seruan itu tidak selari dengan apa yang diamalkan oleh PAS kebelakangan ini.

Sukar untuk dipercayai PAS yang selalu berbangga dengan dengan perlembagaannya itu sebenarnya lebih banyak membawa kerosakan jika dibandingkan dengan kebaikan kepada agama.

Bayangkan, mereka kata dasar mereka adalah Islam dan seruan mereka Allahuakbar...tapi dalam masa yang sama mereka katakan pula Allah SWT itu mencarut dan samseng.

Mereka kata dasar mereka adalah Islam dan seruan mereka Allahuakbar...tapi mereka pakat lelong kalimah Allah untuk sewenang-wenangnya digunakan oleh kafir yang kita ketahui tidak percaya kepada Allah dan agama Islam.

Dan bukti paling besar bahawa dasar dan seruan mereka itu sebenarnya hanyalah setakat diatas kertas sahaja ialah apabila mereka tidak ambil peduli dengan isu umat Islam murtad yang berlaku tidak lama dahulu di Selangor. Malah dengan begitu selamba, ada kalangan pemimpin mereka yang berkata isu murtad tersebut adalah remeh.

Sebaliknya, UMNO yang mereka tuduh kafir, menolak Islam dan sekularlah yang bersungguh-sungguh mempertahankan kalimah Allah dari dilelong, dan UMNO jugalah yang bersungguh-sungguh menangani isu umat Islam murtad yang mereka anggap remeh.

Nak harapkan PAS? Kirim salamlah. 

Jadi, masih mahu memberikan kepercayaan dan undi anda kepada parti yang sebegini?
Tepuk dada....tanya selera.