Makluman

blog ini adalah backup kepada blog http://umbhululangat.blogspot.com/ . Tujuannya adalah sebagai persedian sekiranya berlaku apa-apa perkara yang tidak dingini diblog asal. Untuk tujuan pautan atau sebagainya, anda boleh klik url blog seperti diatas. Terima kasih.

Wednesday, April 24, 2013

Maaf! Horas! Tak Tahu Tajuk Apa Yang Sesuai Untuk Posting Ini.....


Pasal musim pilihanraya....mengangkat keranda jenazah pun harakah boleh jadikan berita utama.


Bila ternampak berita yang di laporkan harakah ni...teringat Horas! dengan kisah seorang calon PAS yang bertanding masa PRK dun Merlimau dua tahun lepas.

Suatu hari, semasa kempen PRK dun Merlimau tengah hangat berjalan, seorang pengundi warga emas dikawasan tersebut telah meninggal dunia. Apabila mendengar berita kematian tersebut, berdedai calon PAS datang menziarah......tapi bukan dengan keikhlasan hati, melainkan sekadar ingin menunjuk muka kepada pengundi.

Beliau datang sekejap, salam-salam dengan orang ramai, lepas tu mintak suku sakat jentera pilihanraya PAS ambil gambar beliau sedang mengusung jenazah. Cukup tiga langkah beliau pun terus blah!

Rakan-rakan pembaca boleh lihat buktinya dalam video kat bawah ni. 


Kisah yang lebih kurang sama turut berlaku semasa PRK DUN Tenang. 

Apabila berlaku kematian, bekas calon PAS yang suaminya kuat tipu MC, Normala Sudirman singgah sekejap dimasjid untuk possing dan ambik gambar disisi jenazah...lepas gambarnya sambil berdoa berhampiran keranda jenazah diambil...dia terus angkat kaki.



Gambar itu kemudiannya dijaja oleh puak PAS. Kononnya, sikap calon YB yang sanggup meluang masa menziarah jenazah macam Normala lah yang bakal dipilih oleh pengundi di DUN Tenang. Tapi Normala tak menang pun.

PRU13 ni Normala tercalon lagi menjadi calon PAS...tapi dia tak berani lagi bertanding di DUN Tenang. Dia dah cabut lari bertanding di DUN Pemanis pulak.

Pada PAS...hentikanlah perangai meraih undi dengan cara begini. Makin lama makin menyampah orang tengok.