Makluman

blog ini adalah backup kepada blog http://umbhululangat.blogspot.com/ . Tujuannya adalah sebagai persedian sekiranya berlaku apa-apa perkara yang tidak dingini diblog asal. Untuk tujuan pautan atau sebagainya, anda boleh klik url blog seperti diatas. Terima kasih.

Wednesday, January 11, 2012

Si Haramjadah Ikon 1Malaysia Berkarya Lagi.



Dulu ada yang memuji dan mengatakan budak haramjadah ini amat kreatif.

Kononnya si haramjadah ini juga adalah seorang penyokong kuat 1Malaysia dan pandangannya berkaitan gagasan tersebut amat dialu-alukan.

Seorang menteri juga sempat meluangkan masa beramah mesra dengan si haramjadah ini...mungkin kerana menghargai bakat seninya yang tiada tolok bandingnya.

Nah! si haramjadah sudah pun menghasilkan karya terbarunya sempena Tahun Baru Cina yang bakal menjelang. 

Mari kita tonton mahakarya paling kreatif tersebut.


Kreatif dan amat hebat bukan?

Watak polis berbaju biru sentiasa terjelir lidahnya tak ubah seperti seekor anjing. Horas! berani katakan bahawa si haramjadah sebenarnya mahu menggambarkan polis adalah anjing kerajaan.

Polis trafik pula digambarkan sebagai sibuta yang tak dapat melihat. Mungkin si haramjadah mahu menyampaikan mesej bahawa polis trafik boleh buat-buat buta dengan kesalahan lalu lintas asalkan diberi wang.

Pasukan bolasepak negara pun tidak terlepas dari sentuhan mahakreatif si haramjadah. Bukankah dengan rokok dibibir itu maksudnya mahu menggambarkan pasukan bolasepak dinegara mempunyai tahap disiplin yang amat hampas sekali?

Watak yang berbaju coklat yang mulutnya seolah-olah terkunci itu Horas! kurang pasti mahu ditujukan kepada siapa dan apa maksudnya. Mungkin ada kalangan rakan-rakan pembaca yang boleh mentafsirkannya.

Yang paling utama...pada penilaian dan pandangan Horas!, si haramjadah sebenarnya mahu menggambarkan kepada kaumnya (kerana lagu yang disampaikan dalam bahasa Cina) bahawa keempat-empat watak yang terdapat dalam klip video tersebut adalah pemakan rasuah tegar.

Setuju?

Tapi tak banyak yang boleh kita lakukan kerana si haramjadah ini seolah-olah diberi lesen besar untuk menghina, mengaibkan serta mancarut-carutkan sesiapa sahaja.

Dia seolah-olah kebal dari tindakan undang-undang. Siapa yang memberi kekebalan tersebut? Tepuk dada tanya selera.