Makluman

blog ini adalah backup kepada blog http://umbhululangat.blogspot.com/ . Tujuannya adalah sebagai persedian sekiranya berlaku apa-apa perkara yang tidak dingini diblog asal. Untuk tujuan pautan atau sebagainya, anda boleh klik url blog seperti diatas. Terima kasih.

Thursday, March 3, 2011

PRK Merlimau: Calon PAS Sekadar Nak Possing Depan Kamera...

Beberapa hari yang lalu, sahabat kepada calon BN di PRK Merlimau, Ali Bashah, 63 tahun, telah meninggal dunia. Walau sesibuk mana pun calon BN tersebut berkempen, beliau tetap meluangkan sebahagian besar masanya pada hari tersebut dengan menziarah jenazah dan keluarga allahyarham.

Terpancar kesugulan dan kesedihan diwajahnya kerana kehilangan seorang rakan yang baik. Jenazah allahyarham diiringi sehingga ketanah perkeburan.

Berlainan pula halnya dengan calon PAS, Yuhaizad Abdullah. Apabila mendengar berita kematian tersebut, beliau pun turut tergesa-gesa datang menziarah. Tapi bukan dengan keikhlasan hati, melainkan sekadar ingin menunjuk muka kepada pengundi.

Buktinya, ada dalam video dibawah. Beliau datang sekejap, salam-salam dengan orang ramai, lepas tu mintak suku sakat jentera pilihanraya PAS ambil gambar beliau sedang mengusung jenazah. Cukup tiga langkah beliau pun terus blah!

Jelas kehadiran beliau bukan kerana dengan niat untuk menziarah jenazah dan keluarga simati. Sebaliknya datang semata-mata hanya untuk mengambil kesempatan memancing undi. Khakkkkkk ptuihhhh!

Semasa PRK Tenang pun pernah berlaku perkara yang hampir sama. Apabila berlaku kematian, bekas calon PAS yang suaminya kuat tipu MC, Normala Sudirman singgah sekejap dimasjid untuk possing dan ambik gambar disisi jenazah...lepas tu terus angkat kaki.

Hampas punya calon PAS! Pandai berpura-pura dan penipu.